בחירת סוכנות ביטוח אינה עניין שגרתי וצריכה להתבצע ברצינות והרגישות הראויה.
- תשואות – כל חברה משקיעה את הכספים המופקדים אליה באופן שונה מה שמייצר תשואות שונות עבור המבוטחים. כדאי לבדוק את גובה התשואות בשנים האחרונות כדי לקבל אינדיקציה על כך.
- שירות – לפעמים ברצוננו לערוך בירורים, לבצע שינויים או אף לתבוע קבלת פיצויים בעקבות נסיבות שאינן בשליטתנו. לשם כך אנו צריכים לדעת שיש לנו כתובת אליה נוכל לפנות ולא להיתקל ב"קירות הביורוקרטיה" ושיערימו קשיים עד שנקבל את מבוקשנו.
- סוכן ביטוח – המתווך בין חברת הביטוח (כאשר החוזה אינו ישירות מולה) לבין הלקוח. סוכן טוב ידע להתאים בין המוצר אותו הוא משווק למוצר הפנסיוני או הפוליסה הרלוונטית למאפייניו וצרכיו הייחודיים. הסוכן בד"כ גם עוזר ומפשט את תהליך ההתנהלות מול חברת הביטוח (ולעיתים אף חוסך אותו) כפי שמתואר בסעיף הקודם.
- דמי ניהול (צבירה והפקדה) – דמי הניהול המשולמים מתחלקים לדמי ניהול על צבירה ודמי ניהול על הפקדה (תקופתית) – יש לשים לב למחירים ולשקול אותם יחד עם המרכיבים האחרים בבחירת החברה המבטחת.